הפקת פרסומות לרדיו

אחד הכלים הוותיקים והנפוצים לפרסום ושיווק עסק ומוצריו, הוא באמצעות הפקת פרסומות לרדיו אשר אמנם אינו נמצא בראש אמצעי הפרסום המשפיעים והיעילים ביותר, אך עדיין מדובר בכלי פרסום מעולה. יש הנרתעים מהשימוש באמצעי פרסום כמו הרדיו שכן קשה מאוד להעביר באמצעות מילים את התמונה הכוללת של המוצר או השירות שאתם מעוניינים לפרסם, אך אין מה להירתע שכן הרדיו הוא ללא ספק אמצעי תקשורת אשר עודנו נפוץ ונחשף למאזינים רבים בכל רחבי הארץ ומספיק פרסומת אחת עם ג’ינגל קליט כדי לעשות את העבודה ולהצליח להעביר את המסר שכל כך רציתם להעביר.

מחקרים בדקו ומצאו כי מעל 80% מהציבור בישראל, מאזינים בכל יום לרדיו ובהחלט מדובר באחוזי חשיפה גבוהים מאוד שיש לנצלם בצורה המיטבית על מנת להעביר את המסרים השיווקיים אשר ירחיבו את מאגר הלקוחות אשר ייחשפו אליהם. שעות ההאזנה היותר פופולריות הן כמובן בשעות הבוקר המוקדמות כאשר אזרחי ישראל נמצאים בדרכם לעבודה ומבחינת בעלי העסקים זהו הזמן המבוקש ביותר וכפועל יוצא גם היקר ביותר לפרסום.

בפרק הזמן שבו המאזינים נמצאים ברכב בדרך היעד שלהם, הם נחשפים לעשרות פרסומות, קטעי קריינות, קריאייטיב פרסומת וג’ינגלים כאשר בכדי למשוך את קהל המאזינים, על המפרסמים ליצור תוכן מבדר, מרגש, מצחיק וכזה שלא יציק לאוזני המאזינים ויהיה עלול לגרום להם להחליף תחנה ברדיו ובכך לאבד מאפקטיביות הפרסומות.

הפקת פרסומות לרדיו – תמורה גדולה להשקעה נמוכה

כיאה לאמצעי תקשורת פחות פופולארי במחוזותינו, הפרסום ברדיו נחשב למאוד זול ולא מצריך השקעה גדולה. בשונה מפרסומות בטלוויזיה ובעיתונות, כאן לא תצטרכו לצאת עם צוות צילום, תאורנים, שחקנים ועוד צוותי הפקה ליום צילום בחוץ. כל מה שצריך בשביל לפרסם ברדיו זה קריין אשר יעביר את המסר המילולי שברצונכם להעביר לציבור הרחב. המסר יכול לפרסם את העסק, השירות, מוצר מהפכני ועוד מגוון אפשרויות לבחירתכם. יש אפשרות לפרסם ג’ינגל פרסומי לעסק אשר עם הזמן ולאחר עשרות השמעות ברדיו, יוכל להפוך לוויראלי ולהוביל לכך שהמאזינים לרדיו יזמזמו אותו לאורך כל היום בלי שום סיבה ולהוביל לכך שירכשו את המוצר או השירות שפרסמתם.

אחד החסרונות ברדיו הוא שבלתי ניתן להשתמש באמצעים ויזואליים על מנת להמחיש למאזין את מהות העסק והמוצרים. מאוד קשה למשוך מאזינים לרכישת מוצרים מבלי להראות להם אותם ומכאן החשיבות ביצירת ג’ינגל אשר יעשה באופן מקצועי באמצעות אנשי מקצוע העוסקים בתהליך הפקת פרסומות לרדיו והם בעלי ידע מקצועי נרחב ויודעים איך ליצור את הג’ינגל האפקטיבי ביותר שישיג את המטרות שהצבתם. על הג’ינגל להיות קליט ולא כבד מידי וההצלחה שלו היא בכך שגם אחרי שהוא הושמע ואחרי שיושבי הרכב יצאו ממנו והגיעו ליעדם, הוא עדיין יתנגן בראש שלהם.

כאשר מעוניינים ליצור ג’ינגל כחלק מתהליך הפקת פרסומות לרדיו, חשוב לעבוד בהתאם לכללים על מנת ליצור את הג’ינגל המנצח. לצורך כך, חובה עליכם לא להעמיס באינפורמציה מיותרת אשר תיצור שעמום אצל המאזין ותגרום לו לעבור לתחנה אחרת ולפגוע בפרסום שלכם. יש להשתמש במילים קליטות, לא ארוכות מידי, שפה פשוטה ומושכת, שימוש בחריזה, מצלולים מוכרים, שינויי משמעויות ועוד מגוון אופציות שירתקו את המאזינים לשמיעת הפרסומת מההתחלה ועד הסוף כי רק כך, תצליחו להרחיב את מאגר הלקוחות שלכם.

פרסום ברדיו – הפיכת החסרונות ליתרונות מובהקים

פרסום ברדיו ככלי תקשורת אשר איבד מעליונותו לטובת אמצעי תקשורת חזקים יותר, מצריך התמקדות ביתרונות שהוא מביא על פני החסרונות. באופן כללי פרסום ברדיו זול בצורה משמעותית יחסית לפרסומות שמעוניינים לשדר בטלוויזיה, עיתונות, הפקת סרטונים לפייסבוק ואמצעי תקשורת אחרים המודרניים יותר מהרדיו הוותיק שבחבורת אמצעי התקשורת. מתוקף היותו אמצעי תקשורת אשר לא יקר לפרסם בו, הוא מאוד אטרקטיבי בעיקר עבור עסקים קטנים אשר אינם יכולים להעמיד תקציבי פרסום גדולים.

בכל הנוגע לכך שהרדיו מונע מאתנו להתבסס על אמצעים ויזואליים הכול כך אהובים על המפרסמים ולהתמקד בפרסום המועבר באמצעות קריינות או ג’ינגל קליט, יש להתנחם בכך שאחוז המאזינים לרדיו הוא מהגבוהים שיש ויש לנצל זאת על מנת להתאים את המסרים לאמצעי תקשורת זה. הפקת פרסומות ברדיו חייבת להתבסס על העובדה שהנוסעים ברכב הן מעין שבויים בתוך רכבם ואינם יכולים לצאת מהרכב באמצע הכביש עד להגעה אל היעד ויש לנצל זאת על מנת להפיק פרסומת איכותית וברמה גבוהה אשר תחלחל אל אוזניי הנוסעים ברכב ותעביר את המסר הפרסומי בצורה מושלמת ורק כך הפקת פרסומות לרדיו תוכל להיות אפקטיבית ולהפוך את החסרונות בפרסום ברדיו ליתרונות מובהקים.

המאמר נכתב ע”י גושפנקה הפקות – המספקת שירותי הפקת סרטוני תדמית לעסקים, חברות וארגונים.

רדיו
תוכן עניינים
QUICKAPP
QUICKAPP

מאמר מערכת QUICKAPP המומחית בפיתוח ובניית אפליקציות.

שתפו..!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp